- Laatste dingetjes plakken kan beter in een droge omgeving.
- Professioneel gemaakt lamphoudertje. Als het hout droog is, kan het alu pijpje verwijderd worden en de lampjes hoef je dan niet te demonteren. Nat echter…
- Professioneel dicht gemaakt luchtgat.
- My weapon of choise. 😉
- Onderweg.
- Heen weg.
- Pontje Buitenhuizen.
- Heen weg.
- Onderweg
- Heen weg. toen ik langs de dames reed, riepen ze allebei Jezus!. Ik heb ze maar in die waan gelaten. 😉
- De prive parkeerplek voor de DF van Fred bij zijn B en B
- Gertjan heeft mij opgehaald bij de B en B waar Fred gaat slapen.
- Van start bij mijn broer in Rotterdam op weg naar de roeivereniging.
- DF 39 en Q1 bij de Kralingse plas. De Euromast zie je niet door de mist.
- DF 39 en Q1 bij de Kralingse plas. De Euromast zie je niet door de mist.
- Ik weet niet of het mee reed, maar bijzonder is deze fiets wel. Een trike met Coroplast stroomlijn.
- Heel veel fietsen op de roeivereniging.
- Heel veel fietsen op de roeivereniging.
- Heel veel fietsen op de roeivereniging.
- Heel veel fietsen op de roeivereniging.
- De DF van Bastiaan. Ziet er zo van buiten nog best schoon uit. 😉
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- We gaan vetrekken vanaf de roeivereniging.
- Onderweg.
- Mistig koud weer. Maar nog steeds heel erg leuk.
- Quest 1.
- Torpedootje van George met Q1 iets voor hem.
- Benauwd momentje.
- Benauwd momentje.
- De obligate spiegel foto. (beetje onscherp, mijn excuus)
- De obligate spiegel foto. (beetje onscherp, mijn excuus)
- Een DF uit België. Hij is naar OBT wezen fietsen vanuit Brugge.
- Wachten bij een stoplicht. Sommigen moesten hier wel een kwartier wachten. Er konden slechts een stuk of tien fietsen per keer over deze drukke weg.
- De regenboog strepen Quest. Het stuur van een paar foto’s verderop hoort bij deze Quest.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Past precies.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Grote en normale snoek.
- De enige echte ICB DF.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Een Alpha 7 met een verhaal.
- De QV limousine. Deze reed de hele dag voorop. Alleen deze keer.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Duitse humor. 😉
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Ik heb lang naar dit stuur gekeken, maar snap nog niet van elk palletje en hendeltje de functie.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Lampjes.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Lampjes
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek. Lampjes.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Guppy plug prototype.
- Guppy plugfiets, binnenkant
- Guppy plug fiets, 16 inch achterwiel, met een eigen klep, zodat onderhoud makkelijk is.
- Guppy plug prototype.
- Heel veel ruimte in de Guppy plug prototype.
- Wees daar of wees vierkant!!
- Een Alpha iets. Ik kan die M, W en A niet uit elkaar houden.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Bruggetje in Rotterdam. Iemand gaat me vast helpen door te vertellen welke dit is.
- Parkeerplaats bij mijn broer in de achtertuin.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Quest 1, met mijn broer.
- Q1. Die broer van me rijdt vaak voor me. 😉
- Q1. Die broer van me rijdt vaak voor me. 😉
- Onderweg
- Onderweg.
- Onderweg
- Guppy. De ontwerper Sacha Schoof reed erin. Kleine details. Hij had niet zoveel gefietst de laatste tijd en Guppy was niet een echte fiets maar een plug van 40-50 kg. Sacha had het zwaar. 😉
- De oudste fiets Q1 en de Guppy, een fiets die nog niet bestaat gebroederlijk naast elkaar.
- Onderweg.
- Het rustpunt bij de Van Nelle fabriek.
- Door Rotterdam
- Een DF, met de Tuna van Ymte nog net te zien.
- Door Rotterdam
- Bochtje om.
- Bochtje om.
- Bochtje om.
- Bochtje om.
- Bochtje om.
- Bochtje om.
- Rijtje velomobielen bij de roeivereniging.
- Rijtje velomobielen bij de roeivereniging.
- Komen we zomaar HSL tegen. Eigenlijk iets te vroeg voor een kroket, maar toch gedaan. Gezelligheid moet je nooit afslaan.
- Terug langs Schiphol
- Op weg naar huis.
- Totale afstand na drie dagen is ongeveer 302 km.
Heen en terug
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten te gaan. Het kwam eigenlijk niet zo goed uit in de privésfeer, maar uiteindelijk kreeg ik een mooi zetje en heb ik me toch ingeschreven. De vraag was daarna hoe daarheen te gaan en ook nog terug te komen. Mijn broer woont in Rotterdam, dus dat leek een logische uitvalsbasis. Uiteindelijk besloten om te gaan voor 3 dagen en dus 2 nachten overnachten bij mijn broer. Bijkomend belangrijk voordeel was dat ik samen met Fred kon rijden. Een ervaren veelrijder die ons vast goed en betrouwbaar naar Rotjeknor kon navigeren. Dat bleek heen en terug een gezellig idee. Samen wisten we bijna foutloos te navigeren. Zei het dat we beiden af en toe wat eigenwijs zijn in de keuze van de wegen. Maar dat is niet fout rijden, dat is intelligentie.
Het is natuurlijk altijd gezellig bij je broer. Sterke verhalen en muziek is een goede combinatie. Al is hij ietwat luidruchtig in zijn slaap. 😉 De volgende nacht mocht ik naast Fred slapen, die gelukkig iets minder luidruchtig was.
OBT
Alweer heel vroeg reden Gertjan en ik naar de startplek. Rotterdam was nog rustig. We nemen een foto met de Euromast wel op de foto maar niet zichtbaar door de nevelige weer. Een schitterend gebouw van een roei (en beetje kano-) vereniging, waar wij niet de eerste waren.
Gezellig druk. Ik werd herkend, maar dat kwam door mijn “Lighans” naam samen met het blog wat ik geschreven heb over Quest 1. Het speakeren voor CV is niet meer een garantie voor herkenning. In de DF ben ik heerlijk anoniem. Ook deze website is nog behoorlijk onbekend (Wie helpt mij mijn RSS te repareren?), dus ik heb wat stille reclame gemaakt.
Het rijden is niet te beschrijven. Ik ben gewend alleen te fietsen of met hooguit 10 ligfietsers tijdens de Waterlandse Liggers toertochten, maar 110 velomobielen is een heel ander verhaal. Een paar keer voelde ik kippenvel, als ik de sliert gekleurde fietsen voor en achter mij zag. Hard gaat het niet, maar dat hoeft niet. Als je wilt racen, moet je ergens anders zijn. Dit gaat over het samen beleven van een uniek evenement. De mensen langs de kant zullen duizenden foto’s en honderden video’s gemaakt hebben. Thuis zal er vast een discussie zijn over wat dat voor dingen zijn.
In de pauze op het mooie terrein van de voormalige Van Nelle fabriek, werd er verder gekletst. Oude vrienden begroet en nieuwe vrienden gemaakt. Piet, Toni, Kees en Gertjan inspireren door nieuwe regels te bedenken. We hebben blijkbaar dezelfde humor, want het gegrinnik houdt maar niet op. Die regels ga ik zo snel mogelijk toevoegen. Ik moet daar wel eerst democratisch over stemmen met mezelf.
Ook de tweede helft van de tocht zorgt dat er wat kleur komt in het landschap. Al is het maar voor 5 minuten. Als je wilt weten hoe het is, dan raad ik je aan een keer mee te doen.
Volgend jaar is de tocht in Groningen zo werd aangekondigd bij de afsluiting in de kantine van de roeivereniging.
Wat rest zijn de foto’s. Ik had er een paar honderd geschoten, maar ik kan blijkbaar niet goed omgaan met een Canon EOS 700D. Mocht je vinden dat ik niet hard genoeg “mijn schatjes vermoord heb”, dan heb je pech. Ik heb geprobeerd veel verschillende fietsen op de foto te krijgen. Darnaast wat foto’s met de mobiel.
Hallo, ik ben Jeroen Peeters, redacteur van Ligfiets&. Ik zou de (jullie) blog over de Oliebollentocht willen plaatsen in Ligfiets&. Als daar geen bezwaar tegen is, kan ik de naam plaatsen van de auteur? Of namens de Waterlanders?
Ik hoor graag van je, jullie.
Mvg
Ik denk dat we dat een eer vinden. 😉