De OBT begint vandaag voor ons. Gertjan komt naar Zaandam toe om Quest 1 nog een keertje uit elkaar te halen. De verlichting aan de achterkant heeft ergens een los draadje. En daar kom ik met mijn armen niet goed bij. Het idee was toen ontzettend goed dat de pinkers eruit konden schuiven, maar we hadden er niet aan gedacht de draden iets langer te maken. Dus de kap moet er af. Dat mag mijn broer lekker zelf doen.
Ik heb met een oud hoesje een mobiel houder gemaakt. Met Chinese dubbelzijdige tape is dat een fluitje van een cent. Met die tape kun je veel vast zetten. Ik zal daar nog een keer over schrijven.


Zo dat dit er in en alles vast.
Nu 2 fietsen in en op 1 auto krijgen. Uitdaging is dat de auto in kwestie nog onderweg is.
Maar zelfs lukt dat nog diezelfde avond. De volgende dag stappen we redelijk vroeg ons bed uit, eten wat, verzamelen de spullen en ik besef dat er anderen in het land al uren onderweg zijn met de fiets. Wij stappen in de auto. Stelletje losers.
Bij Kampong aangekomen worden we vriendelijk ontvangen door de kleurrijke fietsen en de even kleurrijke velomobilisten. Maarten geeft ons een mooi bonnetje, waarvan het idee is dat je laat afstrepen wat je hebt gegeten of gedronken. Dat blijkt een mooi idee, maar in praktijk niet uitgevoerd te worden. Maakt niet uit. Het is een schitterende bon.
Wat betreft de tocht bekijk je de foto’s maar. Leuk is dat Gertjan in de Quest 1 voortdurend aangesproken werd. Ik in mijn anonieme Q327 stond er bij en lachte mee. Gelukkig was er genoeg te zien en sprak ik ontzettend leuke mensen. Zoals een aardige mijnheer die na een paar minuten praten begon te vertellen over zijn Chamsin. Hé wacht. Wij kennen elkaar! Het is dissident Renkema. Ontzettend leuk om hem tegen te komen.
Na de foto van Bas, reden we verder en konden we weer wat warmer worden.
Het eten bij het restaurant in Soesterberg was lekker. Het fietsen daarna nog leuker in het bos. Voor mij kwam er een extra uitdaging doordat mijn motor uitviel. Die heb ik nodig door een handicap. Het ding viel natuurlijk precies bij het begin van de klim uit. De laatste 18 kilometer dus zelf gereden en ook nog overleefd.
Het draagt allemaal bij aan de heroïek van de tocht. En terwijl wij van de soep en pasta genoten reden de Rotte Rijders weer naar Rotterdam. Respect hoor. Ook onze eigen Fred wist dezelfde dag thuis te komen. Net als vele andere. Ze laten zien hoe snel en prettig de velomobiel is. Dat is nou precies waarom we dit doen, naast het enorm genieten natuurlijk.
Foto’s zijn van mezelf en van Gertjan.
- Huiskamer knutselen.
- Huiskamer knutselen.
- Fietsen in een auto krijgen en er op binden.
- Bij de start. Wij zijn niet de eerste.
- Verzamelen bij Kampong.
- En Quest 0 gesignaleerd.
- Bijna op weg.
- En route. De oudste voorop. Gelukkig haalt het filter de lelijke plekjes weg. 😉
- Het is OK.
- Onderweg.
- bij de Dom, wachten op Bas.
- bij de Dom, wachten op Bas.
- Wachten op Bas bij de Dom.
- Vrienden onder elkaar.
- Lampje op de Tuna van Peter.
- Nog meer lampjes. het zwarte stokje is zelf gemaakt. De lampjes zijn usb oplaadbaar.
- Nog meer lampjes. het zwarte stokje is zelf gemaakt. De lampjes zijn usb oplaadbaar.
- Bülk lampje. Achterkant.
- Bülk lampje. Voorkant
- Mooie deksels.
- Mooi lampje. Voor wit en achter rood. 3d print.
- En ondertussen leuke dingen spotten. Zoals deze lampjes (van AliExpress) die op je DF speigeltje kan.
- Het gat van de fiets van Theo.
- Tuna deksel (kieuwdeksel klinkt bijna hetzelfde als wieldeksel)
- Tuna keer 2
- Ymte laat het een aantal keer nonchalant zien hoe het werkt.
- De fiets verbreder van Peter Coppens
- De fiets verbreder van Peter Coppens
- Op Soesterberg voor de jonge honden, de startbaan.
- Pauze
- Weer op weg na het restaurant bij Soesterberg.
- Weer op weg na het restaurant bij Soesterberg.
- Weer op weg na het restaurant bij Soesterberg.
- De oudste voorop. Nou ja dat grapje van de filters heb ik al gemaakt…
- In het bos. Mijn 2 fietsen in 1 shot.
- In het bos.
- In het bos.
- In het bos.
- In het bos.
- In het bos. Mijn 2 fietsen in 1 shot.
- Onderweg.
- Onderweg.
- Grote verhalen.
- Quest 0 en Quest 1 naast elkaar. Daarachter de berijders van de dag.
Je had mij ook op het verkeerde been gezet. Ik zag je zoon nergens en vroeg mij al af waarom je voor Q1 zonder motor gekozen had. Je lijkt natuurlijk voor geen meter op je broer (die ken ik ook niet) dus die link had ik niet gelegd.
Eindelijk de foto van de Q1 en Q0 samen.
Lovely to see so many velomobiles in one place, we can only dream of this in the UK!
Please could someone advise what the tube is used for in this photo? Thanks, Tim.
https://recumbinati.nl/2022/12/27/oliebollentocht-2023/img_20221228_110614/
The tubes are used to make his bike the right measure for Belgian roads. He had two extra tubes which fit inside those on the bike. These stick out of the side of the bike. So the bike is at least 80 (?) cm wide.
Als antwoord op de vraag die je mij stelde: Bo
En tevens: leuke foto’s)
Groet
Toch een naaam. Mooi kort ook.