Kort maar niet volledig samengevat een uiterst vermakelijk dagje vergaderen, waar de aard van het ligfiets beestje lekker duidelijk werd. Eigenzinnig en tegendraads, maar ook inventief en scherp. Een vergadering waar veel gelachen werd. Ook als discussies op een randje kwamen.
Een paar dingetjes vielen me op. Het bestuur was opvallend streng tegen zich zelf. Het aantal leden moet omhoog om mee te tellen en goede inkomsten te hebben. Opvallend ook hoeveel invloed niet leden kunnen hebben met opmerkingen op de mailinglijst voor ligfietsers. Daar zou mijn inziens veel minder tijd en energie in gestoken hoeven worden.
De discussie rond geld innen bij wedstrijdrijders en Cyclevision, of de kosten voor lidmaatschap ecf, legt de tweedeling in de club bloot. Is NVHPV voor leden en het fietsen of om te praten over fietsen? Veel ligfietsen is de beste reclame tegenover veel lobbyen is goed voor de fietspaden en betere regels.
Ook leuk waren de plaatjes van de Velotilt van Wim. Die pensionado (no offence) is zo’n enthousiaste verkoper, altijd leuk om naar te luisteren. Ik schat dat over een jaartje een nieuwe velomobiel over de wegen zal rijden.
De gratis Sjalie heb ik sinds thuiskomst weinig om gehad. Het ding is zeer in trek bij mijn kinderen. Had er meer mee kunnen nemen. Maar die kunnen we binnenkort op ligfiets.net bestellen via iDeal.
Kort maar uiterst krachtig verslag. Je slaat de spijker vol op zijn kop. Bravo!
Kennelijk heb ik net dat deel van de vergadering mee gemaakt dat spannend was.
Het zakelijk en professioneel inzicht van het bestuur is een logisch gevolg van dit handelen en manier van denken. Aard van het beestje. Een plus en tegelijkertijd een min.
Naar mijn idee kan dat idd soepeler en minder hooggespannen. De kern van de zaak moet fietsen zijn. Niet alleen het praten erover. Ymte merkte dat even heel duidelijk op, misschien te wat korzelig. Ik had de neiging Hear Hear! te roepen, maar hield mij in.
Toch is de praatfase ook heel belangrijk. Ik heb heel dichtbij direct resultaat gezien van een discussie van Bobo’s in Nijmegen vorig jaar in Villa Lux bij het mobiliteitsdebat. 7 april gaan we de praktische uitkomst openen. De fietssnelweg Nijmegen-Lent. Inspirerend!
Ook de conferentie waar Frans bij was vorig jaar in Toronto is verdragend geweest. Als bekende burgemeesters van steden als Parijs, Londen en New York in de media zich pro fietser uitspreken is dat grote winst. Maar we moeten vooral niet vergeten dat fietsen soms gewoon simpel naar buiten gaan is en die trappers ronddraaien.
Sorry, niet Toronto maar Vancouver…..
Sorry, niet Toronto maar Vancouver…..