Vaststellingen / Waarnemingen na mijn aankoop
- De fiets heeft wat scheurtjes in de kuip, die tzt gerepareerd moeten worden.
- De keting loopt langs de bout die het zitje rechtsonder aan het frame vasthoud. Kettingloop is moeizaam te veranderen.
- Ketting loopt vlak langs de achtervork en band
- Ik stoot met mijn knieeen tegen de bovenkant van de deksel (fiets is inmiddels voor anderhalve cm verhoogd, later moet dit beter).
- Ik zit vrij rechtop.
- De kap zit voor scheef gemonteerd tov frame (ongeveer 2 cm)
- Geen achterwiel en geen derailleur ….
“kleine” dingetjes
- Wieldoeken en electriciteit weggesloopt
- Versnellingen geplaatst
- Achterwiel gespaakt en geplaatst (zie ook later)
Omdat het achterwiel niet meegekocht is, heb ik een nieuw wiel gespaakt met een 8V pignon. Om de ketting wat meer ruimte te geven tov de BA50, heb ik het wiel niet paraplu gespaakt. Daardoor staat weliswaar het wiel niet precies in het midden (het staat ongeveer 1 cm naar links tov de middellijn), maar dat merk je totaal niet bij het fietsen. Omdat de derailleur na een paar honder km zeer slecht heeft gewerkt, heb ik hem opnieuw erop gezet en de kabels ingesmeerd met teflon. Nu al een vele kmers geen last van een vastzittende kabel.
- Trommels gereinigd
Het rechterwiel zat erg vast op zijn as. Op advies van “oude alleweder guru” Bastiaan Welmers, heb ik met een hamertje met een plastic kop het wiel voorzichtig eruit weten te tikken. Beiden zijn daarna geheel schoongemaakt. Voorlopig niet de remklauwen opgeschuurd (wederom BW en anderen), maar dat kan later nog. Het remmen was nog niet bevredigend. Nadat ik de kabels geheel vervangen had, werd het remmen veel beter. Rechts is nog een zorgenkind. Ooit nog een keer reinigen en opschuren.
- Gerommeld met het positie van het stuur en toch weer de oude opstelling maar dan de u vorm van stuur rechtop, later Zephyr stuur geplaatst (zie ook later)
- Stuurscharnier vastgezet evenals stuurinrichting.