Steunzolen (km-stand vanaf 141500)

Wow, wat klinkt zo’n term toch oubollig. Dit klinkt niet als 41 jaar oud, maar stukken ouder. Als er nou brace of iets dergelijks stond. Officieel heten die dingen dan ook Podologische inlays, maar dat maakt het ook al niet hipper. Maar goed, ik heb dus sinds 28 april steunzolen in mijn fietsschoenen. In mooi onopvallend zwart, geheel in stijl met de schoenen.

En de eerste ritten vallen tegen. De pijn in knieën is anders maar nog aanwezig en je krijgt er nog pijn aan je voeten bij. Het is echter wel zo dat ik nog even volhoud. Ik denk dat je toch een paar honderd km moet rijden om iets te kunnen zeggen. Dus even verbijten. Maar in vergelijking met mijn zelf geknutselde verbouwing van de zolen (met ductape verhoogde zooltjes….) krijg ik het idee dat deze voor de linkerkant beter werkten en voor rechts minder goed. Een ander probleem is dat ik links in de schoen een extra zooltje toegevoegd had om de schevigheid in mijn rug te compenseren. Die zit er niet meer in. Ik denk er sterk over hier toch weer een paar mm toe te voegen.

En dan heb ik ook nog iets anders wat me steeds meer opvalt. Doordat ik wat scheef zit, kom ik met de rechterschouder tegen de rand van de fiets aan. Ik compenseer dat met een kussentje, maar ik vermoed dat dit iets te kort is. Gaan we dus ook aanpassen. En misschien dat ik dit aanvul met een kussentje in mijn rechterlende, zodat ik daar een heel klein beetje steun krijg. Ik merk dat ik wip in het zadel. Wat dan wellicht weer wat geschuif in heup geeft, waardoor ik weer niet op een eenduidige manier kracht zet naar mijn voeten / knieën. Al kan het theoretisch ook juist andersom zijn, dat een beetje flex vanuit de heupen juist voor een betere aansturing vanuit de heupen zorgt. Ben ik niet over uit.

Of je het wilt of niet, maar ik houd je op de hoogte….

Dit bericht is geplaatst in Quest 1 met de tags , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

0 reacties op Steunzolen (km-stand vanaf 141500)

  1. Pingback: Voorbereiden voor Cyclevision | quest nummer 1

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *