-
Recente berichten
- De Waterlandse liggers doen een rondje Markermeer 23 mei 2026 05/16/2026
- De Waterlandse Liggers doen een rondje: 25 april 2026 04/23/2026
- Regel 19A toegevoegd aan de recumbinati 04/15/2026
- De Waterlandse Liggers doen een rondje: 28 maart 2026 03/25/2026
- De Waterlandse Liggers gaan klussen bij Gert (regel 22) 02/25/2026
Recente reacties
- Michiel Leemans op De Waterlandse Liggers doen een rondje: 28 maart 2026
- si2mev op De Waterlandse Liggers doen een rondje: 28 maart 2026
- Michiel Leemans op De Waterlandse Liggers doen een rondje: 28 maart 2026
- Richard Quest #107 op De Waterlandse liggers doen een rondje 28 februari 2026
- si2mev op De Waterlandse liggers doen een rondje 28 februari 2026
Mastodont feed si2mev- Zonder titel 06/15/2026En nu nog 2 toetsen en dan is ze klaar.Daarna aan de slag met de herkansers biologie. Dus weer terug naar school. Zo maak ik wel lekker kilometers.
- Zonder titel 06/15/2026Dus nu neem ik toetsen af bij een leerling die ziek thuis is. Wat je niet doet voor je mentor leerling. ;)#onderwijs
- Zonder titel 06/14/2026RE: https://retro.pizza/@madcollector/116747377110819828And that is why I call every student "lieverd" of "lief". Cause there is not a good translation for love in Dutch.At first they find it embarrassing, but now they are used to it.
- Zonder titel 06/13/20262 uur Patrick Watson en ik liet geen traan. Khaled uit Syrië komt bij onze tafel met de amuse en de tranen van ontroering springen in mijn ogen.Restaurant de Samenloop in Antwerpen dus.
- Zonder titel 06/13/2026Laatste hoor. ;)Een Akkerhommel (lang leve Obsidentify) die vliegt tussen de Witte klaver. Mazzel natuurlijk na talloze foto's. Ook hier zoom ik in tot bijna 600 mm, terwijl ik op 2 meter afstand zit. Ik weet nog zoveel niet van deze camera. Maar wat een geweldig ding zeg. 10 jaar oud, maar nog steeds een […]
- Zonder titel 06/13/2026Nog een oefening. Een gouden beeldje op een huis in Antwerpen bij de winkelstraat. Maakt het tegenlicht het beeldje wat donker? Verbaasd hoe scherp het is.#SonyCamera #SonyImagingEdge
- Zonder titel 06/13/2026Ik ben wat aan het oefenen geslagen met de Sony #rx10 mk3. Macro is nog wennen. Ik vind niet de juiste manier. Onderstaande morgenster zaad pluizen is gemaakt door in te zoomen. Wel scherp, maarijn gevoel zegt dat het anders kan.#SonyCamera #SonyImagingEdge
- Zonder titel 06/13/2026De mannen in traditionele Joodse klederdracht zijn hier alom vertegenwoordigd in Antwerpen. Van keppeltjes tot enorme hoeden met een soort tulband van wol of iets dergelijks. De kleding van de mannen is lange zwarte jassen en zwarte broek met witte overhemd. Er is variatie, maar het voelt bij mij als een uniform.De vrouwen in lange […]
- Zonder titel 06/13/2026Ik ben nog aan het bijkomen van het #concert van Patrick Watson gisteren in Roma te Antwerpen.Het geluid was zo bijzonder slecht, niet te geloven. Overstuurde piano, bonkende drums, schelle gitaar en de stem van de zangeres en Patrick waren niet te verstaan en soms niet te horen.Alleen bij de acoustische nummers had ik een […]
- Zonder titel 06/11/2026Na 24 uur zoveel ongelezen berichten, dat ik het opgeef en naar de laatste scroll. Soms is het een beetje veel.
- Zonder titel 06/15/2026
Meta
Auteursarchieven: si2mev
knieleed deel weet ik veel
Even een korte update over de soap die mijn knieën plegen te spelen met mij. Net erachter gekomen dat een combinatie van trapas die iets verschoven is en anderhalf uur schaatsen op een schaatsbaan een maand geleden de optelsom was voor mijn … Lees verder
De onzin van bandenkeuze voor de genietende ligfietser.
Als je rond kijkt op mailing list, blogs, of ligfiets.net ontkom je er niet aan. Een gemiddelde ligfietser moet een mening hebben over zijn bandenkeuze. Lekbestendig, snelheid, dikte, comfort, tpi, profiel, luchtdruk, type gas, antilek gel, rubber samenstelling, draairichting, reflectie … Lees verder
Geplaatst in Ligfiets
Getagged band, bandenplakken, genieten, ideaal, OLFen, snelheid, velomobiel
Een reactie plaatsen
9000 km
Mooi getal. Voornemens binnen de komende 1000 km. -Mijn remmen schoon te maken. -Een extra lamp aanschaffen (misschien een hoofdlamp of een lampje bij mijn linkerspiegel) -Ringetje van de achteras goed vastmaken. En ja ik heb een voornemen deze te … Lees verder
@marcelhulspas
Marcel, Twitter is een geweldig medium, maar ook wat beperkt als je uitgebreid iets wilt uitleggen. Daarvoor zijn blogs dan weer meer geschikt. Voor de meelezers. Marcel Hulspas is een wetenschapsjournalist van de De Pers. Onlangs stelde hij de volgende … Lees verder
Geplaatst in Ligfiets
Getagged de pers, hptdelft, kreuzotter, scepsis, snelheid, velomobiel, volkskrant, zielig
Een reactie plaatsen
keiharde beslissing, niet naar Oliebollentocht.
Het is toch wat die Olliebollentocht. Het is zo leuk om met een lint unieke fietsen door het land te rijden. Dit jaar is het in Zwolle. Dat is voor mensen in de omgeving van Zwolle heel dichtbij, maar voor … Lees verder
Geplaatst in Quest 1
Getagged knieleed, obt, oliebollentocht, toertocht, velomobiel
Een reactie plaatsen
Rechterspiegel (km: 145550)
Aangezien ik langs Dronten moest (met een auto), ook even langs velomobiel.nl geweest voor een extra spiegeltje. Na 8500 km leek me dat toch veiliger. Het uitmeten van zo’n “aan geen enkele kant rechte” fiets is wat lastig. Maar met … Lees verder
Rechterspiegel (km: 145550)
Aangezien ik langs Dronten moest (met een auto), ook even langs velomobiel.nl geweest voor een extra spiegeltje. Na 8500 km leek me dat toch veiliger. Het uitmeten van zo’n “aan geen enkele kant rechte” fiets is wat lastig. Maar met … Lees verder
Echt groene fiets (km-stand: 145495 km)
Dat je met fietsen milieuvriendelijker naar je werk gaat dan met een auto, mag duidelijk zijn. Dat het ook nog goed is voor je lijf is ook logisch. Af en toe doet de natuur een duit in mijn biologisch positieve … Lees verder
Greenspeed Glyde bij Ligfietswinkel Amsterdam
Ga je voor een snelle koop even naar de Ekoplaza in Zaandam, kom je dit tegen. Je begrijpt dat het een flinke deuk in mijn planning veroorzaakte. De eigenaar van de fiets blijkt de eigenaar van Ligfietswinkel Amsterdam te zijn … Lees verder
Geplaatst in blog, velomobiel
Een reactie plaatsen